Letecký Športový Klub Zvolen

Letecký Športový Klub Zvolen

Letecký Športový Klub Zvolen

PS28 Sport Cruiser

Lietadlo SportCruiser je celokovový dvojmiestny dolnoplošník, s usporiadaním sedadiel vedľa seba. Maximálna vzletová hmotnosť lietadla je 600kg.
Podvozok je pevný, trojkolesový, predné koleso je vlečené voľne otočné.

SportCruiservLZSV

Krídlo
Krídlo obdĺžnikového pôdorysu je kovové, s hlavným a pomocným nosníkom. Jednotlivé časti krídla sú nitované. Kídlo je k centroplánu pripevnené pomocou 6 svorníkov.
V nábežných hranách obidvoch krídiel sú umiestnené palivové nádrže s uzamykateľným viečkom. Nádrže majú objem každá 57l. V obidvoch krídlach je umiestený batožinový priestor pre až 10kg nákladu. Batožinový priestor v krídlach je dostupný cez rýchlozánky. Konce krídel sú ukončené laminátovými wingletmi. Vačšiu časť rozpätia krídla zaberajú elektricky ovládané štrbinové vztlakové klapky, menšiu krídelká.
Krídelko na pravom krídle má elektricky ovládané priečne vyváženie.

Chvostové plochy
Sú celokovové, klasického usporiadania s výškovým a smerovým kormidlom.
Na výškovom kormidle je umiestenené elektricky ovládané pozdĺžne vyváženie.

Trup a kabína
Trup má celokovovou pološkrupinovú konštrukciu. Prierez trupu je v spodnej časti obdĺžnikový, v hornej oválny.
Odklopný kryt kabiny má laminátový rám, do ktorého je osadený polykarbonátový prekryt. Odklápa se dopredu a podopierajú ho dve plynové vzpery. V hornej časti kabíny je umiestnená protislnečná zhrňovacia clona. Kryt kabíny je uzamykateľný z ľavej strany.
Obidve sedadlá sú vybavené štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Sedadlá sú čalúnené koženým poťahom.
V oblasti ramien je šírka kabíny 117cm a aj vďaka tvaru prekrytu kabíny poskytuje veľkorysý priestor medzi lietadlami tejto kategórie.
Lietadlo je vybavené aj vystreľovacím záchranným padákom.

Riadenie
Riadenie lietadla je zdvojené. Ručné riadenie je pákové, prostredníctvom tiahiel a pák sa ovláda výškové kormidlo a krídelká. Nožné riadenie je pedálové, prostredníctvom lán sa ovláda smerové kormidlo. Na pedáloch je tiež umiestnené ovládanie hydraulických kotúčových bŕzd umiestnených na kolesách hlavného podvozku. Lietadlo je vybavené parkovacou brzdou.
Priečne aj pozdĺžne vyváženie je elektrické a ovláda se spínačmi na hlavici riadiacej páky.
Škrtiaca klapka motora je na spodnom stredovom paneli prístrojovej dosky, podobne ako sytič. Na stredovom paneli je tiež umiestnená ovládacia páka vyhrievania kabíny a predohrevu karburátorov.

SportCruiserDobraNiva

Prístrojové vybavenie
Lietadlo je vybavené tzv. “full glass cockpit”. Tvoria ho 2 ks Dynon SV-D1000 SkyView 10” LCD obrazovky, obidve so záložnou batériou, (pre letové, motorové a navigačné údaje),1 ks  GPS/FMS system Garmin 795 (pre plánovanie letu a GPS navigáciu) a 1 ks COM/NAV rádiostanica Garmin SL30 (pre rádiokomunikáciu a rádionavigáciu). Systém Skyview zároveň poskytuje funkcie autopilota, funkciu GPWRS (system varovania pred nárazom do zeme) a funkciu odpovedača XPNDR-S mode (pre určenie polohy,rýchlosti a výšky letu strediskami riadenia letovej prevádzky) a núdzovým vysielačom ELT AmeriKing 406/121.5/243 MHz.

SportCruiser737Cockpit

Letová príručka a obsluha Dynon Sky View

Tu si môžete v PDF formáte stiahnuť letovú príručku  Pilot’s Operating Handbook

a tu príručku pre obsluhu EFIS-ov SkyView Pilot’s User Guide